Brännskador

Om det inte var nog med köldskadorna jag fick förra helgen efter en lång skotertur i -17 grader så lyckades jag bränna mig på värmeslingorna i ugnen nyss. Vilket orskade ett jäkligt långt och vitt sträck på handen som bränner och svider!

Vad gör ni vid brännskador? Antagligen spolar iskallt vatten i ett antal minuter, vilket är helt fel. Förr i tiden sa man att man skulle spola iskallt vatten på brännskadan i 10-30 min men det kan orsaka att man får köldskador istället. Så istället för iskallt vatten så ska man spola lite kallare än ljummet vatten i 10-30 min, då kyler man ner brännskadan sakta och orsakar inte några köldskador.

Idag är inte min dag, är sjuk så var tvungen att åka hem från jobbet, telefonen fungerar inte hemma för att jag inte vet hur fan man ska koppla in bredbandstelefonin fårn telia och nu till råga på allt så brände jag mig *suck*



Kommentarer
Postat av: Jennipher

Ta en riktigt fet salva på din brännskada..det hjälper

2009-02-12 @ 22:14:33
URL: http://jennipher.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0