Kundtjänst jobb!

Har haft så otroligt mycket att göra och har inte riktigt haft orken att uppdatera bloggen, men nu så.

Jag jobbar på ett jobb som innebär att jag har kontakt med en hel del kunder per telefon, jo men visst är det de glamourösa kundtjänst jobbet =)

Jag förstår helt och hållet att kunderna kan vara arga pga felaktig information, inkasso fakturor och saker sam inte fungerar, men kan man fortfarande inte att vara trevligt mot den som sitter och försöker lösa problemet? Hur kan man förvänta sig hjälp från någon när man bara gapar och skriker? Jag har fått tagit emot så mycket under dom 2½ åren jag har jobbat på kundtjänst.
Man har blivit kallad hora, kuksugare, rasist, blatte, skit unge, skulle nog behöva 20 A4 papper på vad vuxna människor kan komma på för ord att kalla oss på kundtjänsten.
Man har fått tagit emot mordhot, sexuellt oförednade, telefon samtal på min privata telefon osv. Hur fungerar dessa människor egentligen? Jag kan ta att Pelle 15 år säger så till mig men inte Pelle 34 år säger så, det är helt oacceptabelt. Man försöker att inte ta åt sig, men efter en hel dag med massa arga kunder så är det tyvärr så att det går rätt in i hjärat. När man kommer hem från jobbet så är man psykiskt trött efter en hel dag och jobbet är faktiskt jobbigare än vad man tror.

Det är tragiskt att vuxna människor inte har större ordförråd än vad ungdomarna har i dagens samhälle. Men vem ger dom rätten att kalla mig saker som inte stämmer, vem ger dom rätten att hota mig och ringa på min privata telefon?

Men sen finns det dessa guldkorn som är otroligt trevliga, glada och gör att man tycker att jobbet är roligt, tyvärr är dom alldeles för få.

Mer uppdateringar kommer senare =)

Kommentarer
Postat av: Maria @ work

Ett ord till dessa människor: Kanske dags att bygga på ordförrådet? Könssmeknamn börjar bli väldigt tröttsamt...

2009-02-23 @ 19:37:27
URL: http://fruannorlunda.blogspot.com
Postat av: Anonym

jag håller med! Men dom har ju inget större ordförråd tydligen

2009-02-23 @ 20:19:27
URL: http://livetinorrland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0